Sök

Begränsad service - vi byter datasystem

Från den 13 mars har vi haft begränsad service och emellanåt längre handläggningstider, eftersom vi byter kundinformations- och debiteringssystem. Vi ber om överseende.

Nu har vi bytt datasystem

Vi har bytt kundinformations- och debiteringssystem för att effektivisera och modernisera företaget och bli ett ännu bättre företag för dig som kund.

Systembytet är nu klart (23 mars), men medför begränsad service med längre handläggningstider under en övergångsperiod.

Du kan ringa vår kundtjänst som vanligt på 023-77 49 00.

Fakturafrågor

Har du funderingar kring din faktura. Läs nedan.

Fler förändringar i nya fakturan

Tillhör du en av de få kunder som inte fick e-faktura i april så har vi nu gjort rättningar i systemet. Kvarstår problemet trots allt kontaktar du vår kundtjänst.

Mina sidor uppdateras inte

Nuvarande ”Mina sidor” kommer finnas kvar året ut, men från 13 mars kommer de inte längre uppdateras med nya fakturor och mätvärden fullt ut. Du kan däremot fortsätta rapportera in aktuell vattenmätarställning den vägen.

Efter sommaren kommer nya Mina sidor med nya funktioner. Du kommer att kunna logga in med användarnamn och lösenord, men möjlighet finns även att logga in med Mobilt Bank-ID.

Mer om Mina sidor