Sök

Felanmälan - elnät

Om strömmen går eller det uppstår andra problem i elnätet har vi beredskap dygnet runt för att rycka ut och reparera felet.

Har strömmen gått? Kolla då först:

  • Är huvudsäkringarna hela?
    Byt ut säkringarna och se om strömmen kommer tillbaka.

  • Har jordfelsbrytaren löst ut?
    Skruva ur alla gruppsäkringar (OBS! Inte huvudsäkringarna) på elcentralen och slå till jordfelsbrytaren. Skruva sedan i en säkring i taget tills jordfelsbrytaren löser ut. Den säkring som får jordfelsbrytaren att lösa ut är den grupp det är fel på. Kontakta elektriker för felavhjälpning.

  • Har din granne ström?
    Om grannen har ström ligger felet i din egen anläggning. Saknar grannen också ström är det troligen fel på vårt elnät. Gör en felanmälan till oss.

  • Innan du skickar felanmälan se aktuella driftstörningar. Kanske jobbar vi redan på att lösa felet.

  • Vad du bör göra när strömmen gått och under strömavbrott (bild) 

Felanmälan

Om felet är akut, ring 023-77 49 00. Du kan ringa dygnet runt.

Om felet inte är akut kan du använda formuläret nedan. Vi kontaktar dig så snart som möjligt på det sätt du önskar.

Läs om hur vi hanterar dina personuppgifter (enligt GDPR)

 

Namn:
*
Gatuadress:
Postadress:
Telefon:
*
E-post:
Jag vill helst bli kontaktad via:
Meddelande: