Sök

Felanmälan - elnät

Om strömmen går eller det uppstår andra problem i elnätet har vi beredskap dygnet runt för att rycka ut och reparera felet.

Har strömmen gått? Kolla då först:

  • Är huvudsäkringarna hela?
    Byt ut säkringarna och se om strömmen kommer tillbaka.

  • Har jordfelsbrytaren löst ut?
    Skruva ur alla gruppsäkringar (OBS! Inte huvudsäkringarna) på elcentralen och slå till jordfelsbrytaren. Skruva sedan i en säkring i taget tills jordfelsbrytaren löser ut. Den säkring som får jordfelsbrytaren att lösa ut är den grupp det är fel på. Kontakta elektriker för felavhjälpning.

  • Har din granne ström?
    Om grannen har ström ligger felet i din egen anläggning. Saknar grannen också ström är det troligen fel på vårt elnät. Gör en felanmälan till oss.

  • Innan du skickar felanmälan se aktuella driftstörningar. Kanske jobbar vi redan på att lösa felet.

  • Vad du bör göra när strömmen gått och under strömavbrott (bild) 

Felanmälan

Om felet är akut, ring 023-77 49 00. Du kan ringa dygnet runt.

Om felet inte är akut kan du använda formuläret nedan. Vi kontaktar dig så snart som möjligt på det sätt du önskar.

 

Namn:
*
Gatuadress:
Postadress:
Telefon:
*
E-post:
Jag vill helst bli kontaktad via:
Meddelande: